Określenie grupy docelowej

KIM BĘDĄ TWOI ODBIORCY?

Jeśli już ustaliliśmy, co chcemy osiągnąć poprzez naszą witrynę, możemy przejść do określenia grupy docelowej. Najłatwiejszą sprawą wydaje się zdefiniowanie aktualnych klientów, jeśli mamy szczęście takowych posiadać. W dalszej kolejności możemy postarać się określić grupę potencjalnych odbiorców naszej witryny.

 

Jakiekolwiek określenie grupy docelowej jest z pewnością lepsze niż żadne, zatem jeśli nie mamy czasu  lub danych koniecznych do przeprowadzenia dokładnej analizy naszych obecnych i potencjalnych klientów, możemy posłużyć się opisem. Należy jednak pamiętać, że to co dla zleceniodawcy jest oczywiste, może ujść uwadze wykonawcy.  

 

Zdecydowanie lepszym sposobem na rozpoznanie i zdefiniowanie grupy docelowej jest dokonanie klasyfikacji użytkowników biorąc pod uwagę każdy z pięciu aspektów:

  • Demografia
  • Korzystanie z internetu
  • Psychologia
  • Zadania
  • Specjalizacja